Työkanava, Etusivu
Haluamme tarjota selkeää ja ymmärrettävää sisältöä erilaisille kohderyhmille.
Tavoitteenamme on tarjota digitaalisia palveluita, jotka ovat saavutettavia mahdollisimman monelle. Tässä saavutettavuusselosteessa kerromme, miten laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta toteutuu tyokanava.fi-verkkosivuilla. Kerromme myös, millaisia puutteita sivuston saavutettavuudessa on ja miten voit antaa meille palautetta ja kehittämisehdotuksia sivuston saavutettavuuteen liittyen.
Tämä saavutettavuusseloste on julkaistu 3.4.2023 ja sitä on päivitetty 7.6.2023. Kuvaus sivuston saavutettavuudesta perustuu Työkanavan ja ulkopuolisen asiantuntijaorganisaation arvioon sivuston saavutettavuudesta.
Täyttää saavutettavuusvaatimukset suurelta osin, mutta ei ole vielä kaikille käyttäjille täysin saavutettava.
Saavutettavuuspuutteet ovat ryhmitelty seuraavien kokonaisuuksien alle:
• havaittava• hallittava• toimintavarma
Palvelussa on otsikoita, joita ei ole merkitty otsikoiksiPalvelussa on lihavoitua tekstiä, jotka toimivat otsikoina, mutta niitä ei ole merkitty otsikoiksi ohjelmallisesti. (1.3.1)
Otsikkotasot eivät kaikkialla noudata hierarkiaaPalvelussa on sivuja, joissa otsikkotasot eivät noudata hierarkiaa ja jäsennä sisältöä loogisesti. (1.3.1)
Joiltain syötteiltä puuttuvat syöttämistä helpottavat ominaisuudetPalvelussa on syötteitä, jotka eivät avusta käyttäjää tietojen täyttämisessä. (1.3.5)
Palvelu ei kestä kaikissa tilanteissa tekstin suurennosta 200:aan prosenttiin.Mobiilissa kaikki toiminallisuudet eivät pysy käytettävänä ja sisällöt luettavana, kun tekstiä kasvatetaan 200:aan prosenttiin. (1.4.4)
Palvelussa on automaattista liikettä, jota käyttäjä ei pysty hallitsemaanYlätunnisteen logossa on animaatio, jota käyttäjä ei pysty pysäyttämään. (2.2.2)
Näppäimistö- ja apuvälinekohdistus ei kaikissa tilanteissa ole looginenNäppäimistö- ja kohdistusjärjestys ei aina ole käyttäjälle looginen. Joissain tilanteissa näppäimistö- ja apuvälinekäyttäjä saattaa joutua tahtomattaan sivun alkuun ja valikosta sivun pääsisältöön mobiilissa. (2.4.3)
Palvelussa on elementtejä, joilla on sama IDJoillain palvelun elementeillä on samat ID:t, jotka voivat haitata apuvälineiden toimintaa. (4.1.1)
Lomakkeen lähetyksen onnistuminen tai epäonnistuminen ei aina selviä apuvälinekäyttäjälleApuvälinekäyttäjät eivät kaikissa tilanteissa saa tietoa lomakkeen lähetyksen onnistumisesta tai virheellisistä kentistä. (4.1.3)
Voit antaa meille saavutettavuuspalautetta sähköpostilla osoitteeseen info@tyokanava.fi. Kerro viestissäsi mistä sivusta on kyse ja kuvaile ongelma mahdollisimman tarkasti. Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon (Linkki avautuu uuteen ikkunaan). Etelä-Suomen Aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.
Valvontaviranomaisen yhteystiedotEtelä-Suomen aluehallintovirastoSaavutettavuuden valvonnan yksikköwww.saavutettavuusvaatimukset.fisaavutettavuus(at)avi.fipuhelinnumero vaihde 0295 016 000